Łamigówki słowne
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Metodyka
- Kategoria: Gry i zabawy
Nazwa gry: Łamigówki słowne
Autor: Elżbieta i Tomasz Wareccy
Cel gry: słownictwo, budowa zdań
Materiały potrzebne uczniowi: -
Materiały potrzebne Nauczycielowi: gotowe słowa
Przedstawione tutaj propozycje są niczym nowym, ale znów są to
wspaniałe ćwiczenia jeśli uczniowie współzawodniczą z sobą. Zaleca się prace w parach. Para, która pierwsza ukończy daną łamigówkę zdobywa pumkt.
a) Nauczyciel eliminuje pewne wyrazy w zdaniu
b) Nauczyciel zostawia tylko pierwsze litery wyrazów w zdaniu
a) Nauczyciel zostawia tylko trzecie litery wyrazów
b) Who likes what?
Osoba, której imię rozopoczyna się na daną literę lubi coś co rozpoczynać się będzie na tę samą literę,
np. Jack likes jam.
Tom likes tennis
Według tego samego schematu można ćwiczyć przymiotniki będące charakterystyką osób,
np. Irene is intelligent.
Helen is happy.
Podobnie można budować zdania z czsasownikiem ‘have’
np. Kornelia has got a kite.
c) Innym rodzajem ćwiczenia jest gdy nauczyciel podaje wyraz, a zadaniem uczniów jest podanie wyrazów zaczynających się od kolejnych liter tego wyrazu.
Np. RUN – Roll, Uncle, Night
d) Look and remember?
Nauczyciel pisze na tablicy lub mówi 15 słów, które mogą wiązać się tematycznie z przerabianym materiałem. Po wysłuchaniu lub po starciu tablicy – zadaniem uczniów jest odtworzenie możliwie jak najwięcej z nich.
Modyfikacją jest gra, w której nauczyciel kładzie przedmioty na ławce. Nastepnie chowa jeden z nich i pyta;’What thing isn’t there on the desk?
e) uczniowie piszą jak najwięcej wyrazów, które:
- zaczynają się na daną literę
- kończą się na daną literę
- zawierają ( ale nie na początku ani na końcu ) daną literę